Voor nog meer resultaat

Cellulitis weg trainen oefeningen dieet CellulitiX

Cellulitis weg trainen & dieet voor nog beter resultaat

optimalisatie van de voedingsstatus

De huid is het grootste orgaan van het menselijk lichaam en bestaat uit verschillende lagen. De bovenste laag is de epidermis; onder deze laag zit de dermis, die de stevigheid geeft. De dermis is een bindweefsel. Onder de dermis zit de subcutane laag oftewel het weefsel dat voornamelijk uit vet bestaat. Wanneer je een ongezonde levensstijl leidt, wordt er meer vet, evenals afvalstoffen en vocht, opgehoopt in de cellen van de subcutane laag.

Door deze opbouw wordt er meer druk uitgeoefend op het bindweefsel en het resultaat hiervan is het omlaag trekken van de epidermis. Als gevolg hiervan zul je putjes en kuiltjes op het oppervlak van de huid gaan zien. Het zijn deze putjes die de cellulitis veroorzaken. We hebben gezien dat cellulitis wordt veroorzaakt door een combinatie van verschillende factoren, waaronder een gebrek aan lichaamsbeweging, een ongezonde levensstijl, hormonale veranderingen en ook door veroudering.

De sleutel tot het voorkomen en het bestrijden van cellulitis blijft een goede bloedcirculatie. Een goede bloedsomloop zal de stapeling van afval en vetopslag verminderen. Naast het feit dat lichaamsbeweging goed is voor de bloedsomloop, speelt het hebben van gezonde eetgewoonten ook een cruciale rol. Hieronder vind je een aantal tips over het verminderen van afvalaccumulaties en vetopslag en om de bloedsomloop in de huid te kunnen verbeteren. Cellulitis weg trainen en anti-cellulitis voedingsmiddelen kunnen hier een goede bijdrage aan leveren.

Voedingsmiddelen om cellulitis te verminderen

Minder eten is niet noodzakelijkerwijs de oplossing om cellulitis tegen te gaan, aangezien de conditie meer verband houdt met het verval van de huid dan de stapeling van overtollig vet in het lichaam. Maar het kan wel worden verminderd door de juiste voeding te eten. Als je van je cellulitis af wilt komen, moet je de juiste soorten voedingsstoffen eten en tevens de voedingsmiddelen vermijden die cellulitis juist uitlokken. Voedingsstoffen en supplementen die cellulitis helpen verminderen zijn hieronder opgesomd.

1. Vette vis

Vette vis is rijk aan omega-3 vetzuren, die de productie van collageen kunnen stimuleren, de ontstekingen in de huid kunnen verminderen en het niveau van oestrogeen in het lichaam weer in balans kan brengen. Deze factoren hebben aangetoond dat zij positieve effecten hebben op de vermindering van cellulitis. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega-3 vetzuren zijn onder andere sardines en zalm. Je kunt eventueel ook dagelijks 2.000-3.000mg omega-3 innemen.

2. Eiwitten

Het eindproduct van eiwit (proteïne) is aminozuur, dat een essentieel onderdeel is voor de productie van collageen en elastine in het lichaam. Deze collageen en elastine werken samen om de bindweefsels rondom de vetcellen te verstevigen en de kwaliteit van de huid te verbeteren. De aanbevolen eiwitinname voor een vrouw bedraagt 50g per dag. Voedsel dat rijk is aan eiwitten zijn onder andere kip/kalkoenfilet en vis. Je kunt eventueel ook twee keer per dag een proteïneshake nemen.

3. Lecithine

Lecithine is een cruciaal ingrediënt in de eliminatie van cellulitis omdat het door middel van hydratatie helpt bij het herbouwen van de celwanden en bij het herstel van weefsel. Levensmiddelen die rijk zijn aan lecithine zijn eieren, sinaasappels, tomaten, sojaproducten, pinda’s, aardappelen en spinazie. Je kunt eventueel ook dagelijks een supplement met 2.000-4.000mg lecithine innemen.

4. Anti-oxidanten en vitaminen

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan anti-oxidanten, stoppen de schade die wordt aangebracht door vrije radicalen (schadelijke stoffen), die de dermis verzwakken wat resulteert in putjes en oneffenheden. Vitamine B, in het bijzonder B6, mag niet ontbreken in een anti-cellulite dieet. Het speelt een belangrijke rol in de eiwitsynthese en helpt bij het versterken en het herstellen van de bindweefsels.

De beste antioxidanten voor de gezondheid van de huid zijn polyfenolen, vitaminen A, C en E en bioflavonoïden, die in vruchten zoals peren, appels en citrusvruchten worden gevonden. Vitamine B is te vinden in tarwe en in volkoren producten en bruine rijst. Je kunt eventueel ook dagelijks multivitamine supplementen innemen.

5. Water / groene thee

Het drinken van tenminste drie liter water per dag kan je helpen om toxinen, die bijdragen tot de opbouw van cellulitis, af te voeren en het zal ook je metabolisme versnellen waardoor je meer vetverlies ervaart. Groene thee helpt om opgeslagen vet vrij te maken en het helpt ook om de vetverbranding te verhogen. Dus het dagelijks drinken van groene thee zal ertoe leiden dat je cellulitis sneller verdwijnt.

Hieronder vind je een lijst van voedingsmiddelen en dranken die je juist moet vermijden:

  1. Suiker: suiker wordt gemakkelijk omgezet in vet en opgeslagen in de vetcellen, inclusief de vetcellen die in je cellulitisweefsel voorkomen. Bovendien verhoogt suiker de kans op ontsteking en veroudering van het lichaam, waardoor het je bloedvaten, je huid en je cellulitis beïnvloed. Vermijd populaire fruit smoothies, die je kant-en-klaar kunt kopen in flesjes en in blikjes. In plaats daarvan kun je beter twee keer per dag vers fruit eten of zelf je fruit smoothies zonder suiker maken.
  2. Verzadigd vet en transvetten: dit zijn de ergste soorten vet omdat ze het goede cholesterol verlagen en het slechte cholesterol verhogen, waardoor er hartziekten kunnen ontstaan. Vermijd bewerkte vleeswaren, vet gevogelte en vet rood vlees zoals gehaktbrood en hamburgers. In plaats daarvan kun je beter kipfilet of mager kalkoenvlees eten.
  3. Alcohol en koffie: Alcohol en koffie stimuleren de bijnieren, wat niet echt ideaal is. Ze veroorzaken ook adrenale vermoeidheid wat leidt tot hoge oestrogeengehalten, waardoor er cellulite worden opgebouwd. In plaats daarvan kun je beter water of groene thee drinken.
  4. Nicotine: Roken veroorzaakt dat het collageen in je lichaam wordt afgebroken. Een verminderde hoeveelheid collageen zal de dermis van de huid laten verzwakken, waardoor er meer vetcellen naar het oppervlak komen en waardoor de huid zwakker wordt en er slechter uitziet dan normaal. Afgezien van het afbreken van je huid, brengt deze dodelijke gewoonte ook langzaam de gezondheid van je organen (hart, longen, nieren, lever) in gevaar door je bloedstroom te vervuilen. In plaats daarvan kun je beter stoppen met roken en zorgen dat je voldoende water, verse vruchten en groene groenten consumeert.

Gezonde oefeningen

Het doen van oefeningen helpt om de bloedsomloop te stimuleren en het verhoogt het metabolisme in je lichaam. Het brengt ook je spieren in vorm en geeft de huid zijn stevigheid weer terug. Als je Aerobic oefeningen combineert met een krachttraining kun je vet verbranden, spieren opbouwen en in vorm brengen en je metabolisme verhogen. Op deze manier cellulitis weg trainen kan bijdragen tot het verminderen van de aanwezigheid van cellulitis in de huid.
Je hoeft niet meteen bij een sportschool aan te melden, vooral als je nog nooit eerder oefeningen hebt gedaan. Het enige wat je hoeft te doen, is je fysieke activiteit te verhogen. Wij raden je aan om Aerobic oefeningen en een krachttraining te combineren. Cellulitis weg trainen kan heel eenvoudig.

Aerobic oefeningen (2-3 keer per week, 30 minuten)

We raden je aan om, nog voordat je gaat ontbijten, een Aerobic oefening zoals joggen, hardlopen, fietsen of wandelen te doen. Er is wetenschappelijk bewijs dat je dan meer vet verbrandt dan dat als je gaat sporten met een volle maag. Deze Aerobic oefeningen helpen je niet alleen om gewicht te verliezen, maar zullen ook de bloedsomloop verbeteren en je in een betere vorm brengen, wat allemaal dingen zijn die bijdragen aan het elimineren van die ‘sinaasappelhuid’ look.

Krachttraining (twee keer per week, 10-15 minuten)

Squats en lunges zijn de beste oefeningen als je last hebt van cellulitis op je billen en je dijen. Ze duren maar een paar seconden en kunnen overal worden gedaan.

Squats

Voorbereiding: Ga met je armen in een hoek van 90 graden of naar voren gestrekt stevig staan.

Uitvoering: Ga staan en zorg ervoor dat je voeten parallel (of de tenen iets naar buiten) ongeveer op schouderbreedte uit elkaar staan. Duw dan je knieen in lijn met je voeten naar voren en zak met je billen naar beneden, zonder je rug te buigen of hol te maken. Zak zo diep mogelijk tot het punt dat je je rug niet meer recht kunt houden. Kom weer omhoog en adem aan het einde van de beweging uit.

Frequentie: 4 keer 15 herhalingen

Deze oefening kun je uitdagender maken als je het aantal herhalingen verhoogt

Lunges

Voorbereiding: Alleen voor gevorderden: houd in iedere hand een dumbbell vast. Voor beginners: ga stevig staan met de handen op de heupen of vastgeklemd achter de nek.

Uitvoering: Ga met je knieën lichtjes gebogen en met de benen naast elkaar staan en als je deze gebruikt moet je de dumbbells langs je lichaam houden. Dit is de beginpositie van de oefening. Stap dan vooruit met je rechterbeen en zak door je heupen terwijl je je bovenlichaam recht houdt. Als je die positie hebt bereikt druk je jezelf weer omhoog. Daarna kun je hetzelfde doen met je andere been.

Frequentie: 4 keer 20 herhalingen (10 per been)

Nogmaals, deze oefening kan uitdagender worden gemaakt door de herhalingen te verhogen of door extra gewicht te gebruiken.

Cellulitis weg trainen en anti cellulitis voedingsmiddelen is dus mogelijk om ervoor zorgen dat je huid weer glad en elastisch wordt. Heb je nog een vraag over cellulitis of anti-cellulitis behandelingen? Chat met een van onze cellulitis experts of stuur ons een email.

Wetenschappelijk bewezen anti-cellulitis crème van plastisch chirurgen en apothekers

The Best Anti Cellulite Cream and Massager by CellulitiX
Anti Cellulitis Crème en Anti Cellulitis Massager door CellulitiX – Wetenschappelijk Bewezen Cellulitis Behandeling Ontwikkeld door Plastisch Chirurgen en Apothekers

In stock / Shipping Available

GEEN RESULTAAT, GELD TERUG. GRATIS VERZENDING. 

REVOLUTIONAIRE ANTI CELLULITIS CRÈME – Klinisch bewezen cellulite behandeling met overtuigende resultaten.

SNEL CELLULITIS VERWIJDEREN – Door plastisch chirurgen aangeraden als de beste cellulite crème om cellulite te verwijderen.

ZICHTBARE RESULTATEN – 92% heeft binnen 4 tot 6 weken een zichtbaar resultaat en raadt CellulitiX™ aan vriendinnen aan.

ONTWIKKELD DOOR EXPERTS – Ontwikkeld door een uniek team van hoogopgeleide, Nederlandse plastisch chirurgen en apothekers.

Maestro
Mastercard
PayPal
Visa
69.95

ABONNEER OP DE NIEUWSBRIEF

ONTVANG KORTINGSCODES, TIPS & TRICKS, EN NOG VEEL MEER!